Інформація для учасників АТО
 Захисні споруди цивільної оборони м.Рівне
 Соціальний ролик 'Неможливе' про українську армію
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВИМУШЕНИХ ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ
Інформація для вимушених переселенців
БЕЗОПЛАТНА ПРАВОВА ДОПОМОГА
Протидія торгівлі людьми
ВЕБ-КАМЕРИ
Веб-камери нашого міста
Офіційний сайт управління економіки міста
Офіційний сайт управління освіти Рівненського міськвиконкому
Офіційний сайт управління культури і туризму
РІВНЕНСЬКИЙ ОБ’ЄДНАНИЙ МІСЬКИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КОМІСАРІАТ
ОФIЦIЙНI ВЕБ-СТОРIНКИ
Президент України
Верховна Рада України
Урядовий портал
Урядова ГАРЯЧА ЛІНІЯ
Рівненська обласна державна адміністрація
Антимонопольний комітет України
ПОСИЛАННЯ НА НАШ САЙТ
Кнопка розміром 150х65 пікселів
Кнопка розміром 88x31 пікселів
ЛІЧІЛЬНИК ВІДВІДУВАНЬ



Історія виникнення Європейського Союзу
Міжнародне співробітництво > День Європи > Історія виникнення Європейського Союзу
    Європейська Спільнота (організація-попередник Європейського Союзу) була створена на основі Римського договору, підписаного 25 березня 1957 року Бельгією, Італією, Люксембургом, Нідерландами, Німеччиною та Францією. У 1973 році до цих країн приєдналися Данія, Ірландія та Великобританія, у 1981 році - Греція, у 1986 році - Іспанія та Португалія, а у 1995 році - Австрія, Фінляндія та Швеція. Переговори про приєднання до ЄС успішно завершила Норвегія, проте під час загальнонаціонального референдуму 27-28 листопада 1994 року 52,5% норвежців з тих, що взяли участь у референдумі, проголосували проти членства в Європейському Союзі. У 2004 році до ЄС приєдналися Естонія, Латвія, Литва, Польща, Словаччина, Словенія, Угорщина, Чеська Республіка, Мальта, Кіпр. Заяви про членство в ЄС були подані Туреччиною, Болгарією, Румунією та Хорватією.

    На засіданні Європейської Ради, що відбулося 9-10 грудня 1991 року в Маастрихті, глави держав і урядів ЄС уклали угоду про політичний союз і угоду про економічний та монетарний союз, які разом становлять Договір про Європейський Союз. Договір набув чинності 1 листопада 1993 р. після його ратифікації усіма сторонами.

    15-16 червня 1997 року глави держав та урядів країн - членів ЄС ухвалили ряд змін до Маастрихтського договору, які стосувалися майбутньої спільної зовнішньої політики та політики безпеки. Зокрема було вирішено, що:
  • генеральний секретар Європейської ради отримує повноваження Верховного представника з питань спільної зовнішньої політики та політики безпеки;
  • під його керівництвом створюється Відділ політичного планування та раннього попередження;
  • протягом одного року з моменту набуття чинності Амстердамського договору ЄС спільно з ЗЄС розробляє систему вдосконаленої співпраці між двома організаціями;
  • гуманітарні, рятувальні та миротворчі завдання, а також ті, що передбачають використання збройних сил для врегулювання кризових ситуацій, включаючи операції з підтримки миру, вносяться в нову редакцію Договору (Ст. J. 7).
    Питання щодо обумовленого голосування кваліфікованою більшістю знайшло подальший розвиток в контексті Спільної зовнішньої політики та політики безпеки. Відповідно до нової структури Договору Європейська рада визначає спільну стратегію, що втілюється Європейським Союзом у питаннях, які становлять спільний інтерес для країн-членів. Європейська рада реалізує її, зокрема, через спільну діяльність та вироблення спільних позицій. Ці рішення приймаються кваліфікованою більшістю, проте існує положення, згідно з яким країна-член може займати позицію "конструктивного утримання від голосування". Це відбувається у тих випадках, коли та чи інша країна не бажає брати участь у прийнятті рішення, але й не перешкоджає його прийняттю іншими державами. З іншого боку, якщо рішення торкається важливих аспектів національної політики певної країни, вона має вибір блокувати голосування кваліфікованою більшістю, залишаючи за іншими державами-членами можливість оскаржити таку свою дію перед Європейською радою.

    Роль Європейського Союзу в міжнародних відносинах виходить далеко за межі позицій та дій щодо Спільної зовнішньої політики та політики безпеки. ЄС - це ще й найбільший суб'єкт світової торгівлі. Він також є найбільшим фінансовим донором для країн, що розвиваються, та одним з найбільших - для Близького Сходу. Крім того, Європейський Союз надає найбільше коштів для фінансування міжнародних зусиль, спрямованих на створення умов для тривалого миру в колишній Югославії. Багато інших галузей політики, яку проводить Європейський Союз, такі як сільське господарство та рибальство, також мають важливий зовнішній вимір. Роль ЄС у зовнішніх відносинах ще більше посилиться після створення Європейського економічного і монетарного союзу та введення єдиної валюти.

    Європейський Союз приділяє велику увагу забезпеченню відповідності Спільної зовнішньої політики та політики безпеки усім іншим аспектам політики ЄС, що мають зовнішній характер. Як Рада міністрів, так і Європейська комісія в межах своїх повноважень відповідають за сумісність загальної зовнішньої діяльності Союзу з цілями зовнішніх відносин, безпеки, економічної політики та політики розвитку.

    Такий підхід визначав також розробку політики розширення Європейського Союзу, його стратегію стосовно країн-кандидатів з Центральної Європи на етапі підготовки до членства, відносини ЄС - Росія та відносини між Європейським Союзом і країнами Середземномор'я. Основу майбутнього європейсько-середземноморського партнерства, що охоплює як політичні, так і економічні відносини, було закладено на Барселонській конференції в листопаді 1995 року.

    Політичні та економічні аспекти бралися до уваги і на саміті глав держав та урядів 15 європейських і 10 азіатських держав у Бангкоку в березні 1996 pоку, де було започатковано діалог ЄС - Азія. Під час останнього середньотермінового перегляду Конвенції Ломе між Європейським Союзом та країнами Африки, Карибського й Тихоокеанського басейнів, було зроблено більший наголос на політичних аспектах конвенції. ЄС також активно співпрацює з країнами Південної Америки (наприклад, в рамках Групи ЄС - Ріо та з країнами Mercosur. До того ж зі Сполученими Штатами Америки ЄС підтримує постійний діалог з політичних і економічних проблем, що стосуються спільних інтересів, та прямі переговори з питань торгівлі та інвестицій у контексті Генеральної угоди про тарифи і торгівлю (ГАТТ) та Плану дій ЄС - США.

    Від початку конфлікту в колишній Югославії та розпаду Югославської Федерації Європейський Союз відіграє важливу роль у спробах відновити мир у цьому регіоні та спрямувати гуманітарну допомогу до громад, що постраждали від воєнного конфлікту. Лондонська конференція з питань Югославії, що відбулась у серпні 1992 року під співголовуванням Генерального секретаря Організації Об'єднаних Націй та прем'єр-міністра Великобританії (на той час Голови Європейської ради), була для ЄС новою формою зовнішньополітичної діяльності. Це був перший приклад міжнародної акції, здійсненої спільно Європейським Союзом та Організацією Об'єднаних Націй.

    У 2003 році Європейським Союзом було зпочатковано ініціативу "Ширша Європа", яка пізніше трансформувалась в Європейську політику сусідства, що охоплює країни Східної Європи, Північного Середземномор'я та Близького Сходу та (з 2004 року) Південного Кавказу. Україна належить до сфери застосування цієї політики. В рамках ЄПС у лютому 2005 року було підписанo План дій ЄС-Україна на 2005-2007 роки (доступний на сайті МЗС України http://www.mfa.gov.ua/data/upload/publication/mfa/ua/2820/plan.doc )
ПОШУК ПО САЙТУ
Вхід
ЕЛЕКТРОННІ ПЕТИЦІЇ
Громадський бюджет м.Рівного
Електронні звернення
Депутати на мапі міста
Гуманітарна карта міста
Карта Рівного з маршрутами та зупинками

Пасажирський транспорт загального користування On-Line

 Графіки руху

Перелік перевізників м.Рівне
Єдиний державний веб-портал відкритих даних
Бюджет міста
Наявність медикаментів у лікувально-профілактичних закладах Рівного
Захисні споруди м.Рівного
АДМІНІСТРАТИВНІ ПОСЛУГИ
Центр надання адміністративних послуг
Орієнтовний розрахунок розміру субсидії на оплату житлово-комунальних послуг
ЦЕНТР ДОПОМОГИ УЧАСНИКАМ АТО при Рівненській ОДА
 Реєстрація на чергу в ДОШКІЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ
 ЧЕРГОВІСТЬ ОТРИМАННЯ ЖИТЛА ТА ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК В М.РІВНЕ
 Комунальні тарифи
 Дислокація житлового фонду
 МІСЬКІ ПРОГРАМИ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ
 Як створити ОСББ?
ГЕНЕРАЛЬНИЙ ТА ІНШІ ПЛАНИ МІСТА
Генеральний та інші плани міста
МАПА МІСТА
Мапа міста
ФОТОГАЛЕРЕЯ
Фотогалерея
ВІДЕОГАЛЕРЕЯ
Відеогалерея
Рівненський зоопарк
Тижневик "7 ДНІВ" – новини рівного
Перший інформаційний канал
   
Адреса Рівненської міської ради та її виконавчого комітету: вул.Соборна, 12а, м.Рівне, Україна, 33028
Адреса електронної пошти: nzag@city-adm.rv.ua
Телефонний довідник
Написати адміністратору сайта: admin-rivne@ukr.net
Copyright © 1998-2017 Відділ автоматизації інформаційного забезпечення і управління. Всi права застережено.
Copyright © 2000-2017 Відділ інформаційно-аналітичного забезпечення.